fredag 16. mai 2008

17.mai er rett rundt hjørnet..

..og heldigvis skal jeg jobbe, for bunaden sitter visst ikke helt som den skal i år heller (men det snakker vi ikke høyt om!). Bunad eller ikke bunad, i anledning morgendagen er hagen luket og ryddet, hjemmet nyvasket og fritt for hundehår (en liten stund ihvertfall) og ny 17.mai-sløyfe handlet inn til både panser-mannen og meg selv.

Det er kun få uker til vår lille familie går fra å være bergensere til det de her på vestlandet kaller striler. På Askøy venter nemlig et flott hus med fantastisk utsik over byfjorden.. som panser-mannen og jeg stadig vekk er ute å gløtter litt på. Det sies at den som venter på noe godt, aldri venter forgjeves, men jammen er det ikke litt slitsomt å gå slik å vente også!

Den siste uken har jeg imidlertid gjort et par funn som skal få nytt liv på Askøy. Jeg har alltid ønsket meg et helfigurs vippespeil, og på finn.no fant jeg nettopp et slikt. Så for et par lapper er jeg nå blitt den lykkelige eier av et vippespeil, som etter litt puss og et par strøk maling, kommer til å bli flott!

Med jevne mellomrom stikker jeg også innom Fretex - der kan man gjøre gode funn samtidig som pengene går til en god sak. Det var mange flotte småbord og skap jeg gjerne kunne tatt med meg hjem, men de store kjøpene får vente til etter panser-familien har flyttet, klapp på skuldra til meg! Men en søt gammel termos har man vel alltid plass til... :)


Med dette sier jeg lykke til med kampen i kveld (heia Rosenborg!) og ønsker alle lesere en solrik 17.mai feiring!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håper 17.mai i Bergen kunne måle seg med hjembyens(Det snødde i Oslo, og eg godtet meg stort..) Kordan går det med lesingen? Eg har nettopp innsett at eg muligens skal satse på å gjøre suksess på matten, for norsken virker uoverkommelig.