lørdag 24. april 2010

Sprell, snop og søte vittigheter

I går var jeg på nok en hårreisende konsert med Jarle Bernhoft - jeg fikk både gåsehud og ståpels. I fare for å gjenta meg selv: dette ER sex for sjelen! Fult hus og fantastisk musikk. Denne mannen er helt RÅ! Siden Ørjan akkurat ikke rakk konserten (grunnet kanselerte fly) fikk jeg selskap av en spandabel kamerat i baren! Jeg glemte helt å ta bilde i går - så bildet under er fra forrige konsert jeg var på!


Herlige arbeidsdager har jeg også hatt. For litt siden fikk jeg være med på bilmesse i Arenum. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er spesielt interessert i biler, men når den man ser på biler sammen med omtrent sprekker av lykke og glede bare ved tanken er det vel verdt de hundre kronene man legger igjen i døra.

Lykken er også påskesnop til halv pris.. som smaker akkurat som Freias berømte påskeegg. Et lite påskeegg på fredagskvelden og jeg har det som plommen i egget!


Etter to uker som hjemme-alene-fru kom endelig PanserMannen hjem fra militærøvelse på Dombås. Han er like kjekk som alltid.  I dag spiste vi sen frokost, spaserte i byen og spiste kake på Dromedar. Åjada, det var faktisk behov for solbriller innimellom snøbygene! Hurra - det er vår!


Vet ikke om det er flere enn meg som har lagt merke til Carlings forsøk på kreative salgsplakater. Som regel står det lange "vittigheter" (fulle av skrivefeil og gjerne på dialekt), men på spasertur i byen i dag snublet vi over disse to.. og jeg mått faktisk humre litt.



Siste store nytt er at svoger har kjøpt båt til oss (Les: til seg og PanserMannen). Jeg har like lite kunnskap om båter som biler, men etter første titt og prøvekjøring i dag formiddag kan jeg i hvert fall fastslå at gutta har kjøpt seg hobby! :)  Med litt puss, gnikk og snekring kommer vi nok etter hvert til å få fine turer på fjorden i tuk-tuk-tuk-fart.


Nå folkens, nå er det helg!
Sett på musikk du er glad i,
dans med noen du er enda mer glad i
og ha en feiende flott helg!

3 kommentarer:

Linn Merethe og Ronny sa...

Gratulerer med båt, det blir mange herlige stunder på glitrende sjø i sommer! Blir litt sjalu, da mine sommerplaner innebærer alt for lite sjøliv, og alt for mye husmaling. Ler høyt av kreative plakater, og ønsker deg en fin vår(?!)-helg sammen med mannen..

Anonym sa...

ser ikke hodet mitt utrolig stort ut på det bildet....??ø;)

Marte sa...

Du var vel litt tjukk i huet den dagen da! :P