lørdag 10. april 2010

Easter update

Påske er synonymt med hyttekos, snø, familie, snop og forhåpentligvis fint vær. Det var så som så med været og formen var heller laber, men påske ble det likevel! Det var intime boforhold på hytta i år. Når både opphavet, brodern med frue og avkom, pansermann, svigermor, panserhund og enorme mengder mat skal "påske" sammen hele påska måtte "ungdommen" bo i annekset og kjøleskapet flyttes ut i snøfonna!
Siden både nese og hals var tett ble det ingen tur i fjellet på meg, men jeg fikk i stedet tid til å utvikle en artig teknikk for pusting gjennom øynene. Hurra for det!

Slik så altså min påske ut (sett med iPhone-Øyan)

Vi tok hurtigruta til Ålesund (for å slippe den lange kjøreturen) og undertegnede ble smått sjøsyk. Etter en gyngende natt i klaustrofobisk blikkboks-lugar fortsatte jeg å gynge i flere dager. Her nyter pansermannen varmen inne, mens jeg måtte ut i regnet for å trekke frisk luft. Frøken Øyan har aldri skrytt på seg sjøbein, makan til landkrabbe!


På Nerskogen var det veldig lite snø og det ble unormalt lite snømåking i år (noe som vanligvis er hovedsyssel i påska).


Men noen tradisjoner kan IKKE brytes, deilig påskefrokost med Viggo Valle på radioen er et must!


1.april feiret vi svigermors bursdag og det vanket gaver på både store og små. Frida fikk selvsagt pakke fra vestlandstanten.


Store og små lekte seg med det som måtte fenge. Tegnebrettet til Frida ble en slager (og en utfordring) hos oss alle.


Hjerteknuser og storsjarmør!


Til fjells er det også god folkeskikk å ikke kle seg som folk..


..og ingen av oss har problem med å leve opp til det kravet.
Her er vi på vårt peneste, både hunden og jeg! :)


Vel hjemme på Askøy etter endt påske så det slik ut i hagen. Vår sa du?!


God Helg!

1 kommentar:

Johanne Brekkevold sa...

Håper formen er stigende martepus. Her venter jobb etter minimalt med søvn, skulle ikke vært lov. Liker påskens oppkledning :)
Ha en fortryllende helg!